El Col·legi té dos òrgans de govern: l’Assemblea General i la Junta de Govern.
Yolanda Puchades Asensi
PRESIDENTA
Yolanda Puchades Asensi, llicenciada en Documentació per la UPV i Màster interuniversitari UV-UPV en Gestió Cultural en l’especialitat d’Indústries Creatives i Culturals.
Des de 2011 treballa en Las Naves, el centre d’innovació social i urbana de l’Ajuntament de València. En els seus començaments posant en marxa una biblioteca especialitzada en Disseny i des de 2017 formant part de l’equip de tècnics I+D+i com a documentalista i gestora de contingut, donant suport documental a l’organització a escala interna i externa i com a responsable de la intranet i la posada en marxa i implementació del CRM.
La seua incursió en la professió va ser en el Centre de Documentació de Teatres de la Generalitat. I, encara que la seua vocació sempre ha estat més lligada a la branca de la documentació, quasi tota la seua trajectòria professional ha estat vinculada a les biblioteques: com a tècnica a la biblioteca de la Universitat Europea de València (UEV), com a auxiliar en la biblioplatja de Benicàssim i amb col·laboracions a la biblioteca especialitzada del Museu de Belles arts de València Pius V i a la biblioteca escolar de l’IES Enric Soler i Godes de Benifaió.
És la col·legiada número 609.
Dolores López Asensi
Vicepresidenta
Dolores López Asensi és Llicenciada en Geografia i Història (especialitat Història Contemporània) per la Universitat de València, Màster de biblioteques per la Generalitat Valenciana i Màster en gestió cultural pel SARC de la Diputació de València.
És la tècnica de gestió, responsable de la Xarxa de Biblioteques de Llíria.
Creu que la Biblioteca Pública és una institució democràtica, anivelladora i inclusiva, que té com a missió principal facilitar l’accés significatiu a la informació per a crear eines que ajuden a la presa de decisions responsables i independents que milloren la vida de les persones.
El foment de la qüestió local, que singularitza la biblioteca en un món globalitzat, juntament amb la creació d’identitat comunitària han de ser línies d’acció estratègiques.
Sempre ha estat vinculada a l’associacionisme bibliotecari, inicialment des de l’Associació de Bibliotecaris Valencians, perquè pensa que només la força de la unió del treball i la il·lusió dels bibliotecaris farà que es puga aconseguir la política bibliotecària que es mereix la Comunitat Valenciana.
Des de la Vicepresidència treballarà per a crear un marc teòric clar que ajude les institucions a tindre models definits dels perfils professionals en els processos de selecció.
És la col·legiada número 277.
Teresa Gomis Baixauli
SECRETÀRIA
Teresa Gomis Baixauli és llicenciada en Filosofia (Universitat de València) i en Antropologia social i cultural (UNED). Formació complementària en biblioteconomia i documentació, foment lector i gestió cultural.
Bibliotecària a la Biblioteca Pública de Guadassuar.
Participa en diferents projectes de cooperació bibliotecària, tant entre les biblioteques valencianes com en l’àmbit internacional.
És la col·legiada número 32.
Merche Rojas Granero
TESORERA
Merche Rojas Granero és funcionària de Carrera en el cos Tècnic d’Arxius i Biblioteques de la Generalitat Valenciana. És Llicenciada en Filologia Hispànica, Diplomada en Biblioteconomia i Documentació i Màster en Patrimoni Cultural per la Universitat de València. En 2020 va obtenir el Grau en Informació i Documentació per la Universitat Carles III de Madrid.
Va començar la seua labor professional en el sector com a bibliotecària a la Biblioteca Valenciana – Nicolau Primitiu. Allí va ocupar diferents llocs en procés tècnic i en atenció a l’usuari durant quinze anys fins que va passar al sector dels arxius com a Arxivera de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Actualment, és Cap de Secció de l’Arxiu Intermedi de la Generalitat.
És la col·legiada número 723.
Pilar Bueno Lafarga
Vocalia de serveis al col·legiat i a la col·legiada
Pilar Bueno Lafarga és llicenciada en Geografia i Història per la Universitat de València. Formació específica de biblioteconomia a l’IMED i a través de programes de formació contínua, relacionats amb la gestió i dinamització dels serveis bibliotecaris i els projectes de promoció lectora. Formació paral·lela en animació sociocultural (IVAJ).
Bibliotecària de Meliana, des de 1994 treballa a l’Ajuntament d’aquest municipi de l’Horta Nord, la seua trajectòria professional sempre ha estat vinculada a l’àmbit del servei públic municipal. Com a tècnica responsable percep la biblioteca pública com a recurs essencial en el mapa dels serveis bàsics que l’entitat local ofereix a la ciutadania de Meliana. Aquesta utilitat social de la biblioteca se sustenta en un model de biblioteca comunitari que cerca: la inclusió, la connexió amb els agents socials (associacions, empreses, centres educatius, sanitaris…), la col·laboració amb els diferents departaments municipals i la creació d’aliances.
És la col·legiada número 318
Els objectius d’aquesta vocalia són:
– Ampliar convenis i avantatges per als membres del Col·legi.
– Signar convenis amb les Universitats Valencianes.
Borja Fuster Fuster
Vocalia de formació
Borja Fuster Fuster és llicenciat en Geografia i Història (UNED), Especialista Universitari en Arxivística (UNED) i Tècnic Superior en Documentació Sanitària.
La seua trajectòria professional ha estat lligada a l’àmbit bibliotecari i arxivístic. Ha treballat en l’Agència de Lectura d’Aielo de Rugat i en l’Arxiu Històric de Gandia. Des de 2009 a 2017 va desenvolupar, com a professional autònom, diversos projectes per als arxius dels ajuntaments de Gandia i Oliva, centrats principalment en la digitalització i catalogació de fons hemerogràfics, fotogràfics i audiovisuals. Actualment, és bibliotecari arxiver i director del Museu Cassoleria d’Àngel Domínguez de l’Ajuntament de Potries.
És el col·legiat número 342.
Els objectius d’aquesta vocalia són:
– Dissenyar i organitzar tota l’oferta formativa
– Apostar per una formació concorde als nostres perfils professionals
– Transversal
– Innovadora
– Útil i actualitzada
Ana Valdés Menor
Vocalia de publicacions i comunicació
Ana Valdés Menor és diplomada en biblioteconomia per la Universitat de Múrcia, llicenciada en documentació per la Universitat Oberta de Catalunya i Màster de “Promoció de la lectura” per la Universitat d’Alcalá de Henares.
Des de l’any 1993 ha treballat a les Biblioteques Públiques Municipals de Villena com a tècnic mitjà. Actualment, duu a terme la seua labor en la futura biblioteca del Museu de Villena.
Col·labora habitualment amb biblioteques escolars, especialment amb la del CFPA “Arco Iris” de Villena, on s’ha planificat un projecte de desenvolupament de la mateixa a través dels mateixos estudiants. Ha impartit xarrades, cursos, conferències, pòsters, sobre diversos temes relacionats amb les biblioteques i la seua implicació social i participa amb el CEFIRE en la formació de mestres per a la dinamització de biblioteques escolars. És tutora dels estudis d’assignatures lliures i CIM de la UOC.
És codirectora d’un programa de ràdio, “La música que esconden los libros” en MQR Villena, per la qual passen autors reconeguts nacionalment i és coordinadora d’un club de lectura poc convencional “Entre libros” en la llibreria Ítaca de Villena. Ha sigut prologuista i ha participat en diversos llibres de poesia i relats. Pertany al consell de redacció de la recentment estrenada revista FULL.
És membre de la Comissió de la Biblioteca com a Agent Social del COBDCV i la col·legiada número 642.
La vocalia de Publicacions i Comunicació té les següents funcions:
– Gestió i millora de Simile i de MEI (Métodos de Información), les revistes del Col·legi.
– Relació amb els mitjans de comunicació i premsa.
– Gestionar les eines de comunicació interna amb els membres del COBDCV, i de comunicació externa amb tercers.
Úrsula Ferrando Guardiola
Vocalia d’extensió territorial
Úrsula Ferrando Guardiola és tècnic Superior en Animació Sociocultural, Tècnic especialista en Gestió del Patrimoni per la Universitat d’Alacant, Diploma en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de València, Diploma de Postgrau Cultura, Lectura i Literatura per a xiquets i joves per la Universitat de València, Llicenciada en Documentació per la Universitat Politècnica de València, Màster Universitari en arxius, gestió de documents i continuïtat digital per la Universitat Carles III de Madrid. Desenvolupa la seua activitat laboral en el món de les biblioteques des de l’any 2003. Tècnic Mitjà de Biblioteca i Arxiu a l’Ajuntament de Callosa d’en Sàrrià des de l’any 2009.
Ha publicat articles en la révista Símile i AEDOM. Ha participat en publicacions col·laboratives.
És la col·legiada número 356.
Els objectius d’aquesta vocalia són:
– Fomentar la realització d’activitats del Col·legi en les diferents comarques del territori valencià.
– Afavorir la creació d’una xarxa de contactes de col·legiats per a millorar la participació i la col·laboració d’aquests
Francisco Ricau González
Vocalia d’ocupació laboral
Francisco Ricau González és llicenciat en Documentació per la Universitat Politècnica de València (ETSINF – Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica) i màster en Indústria 4.0 per PEAKS Business School. La seua experiència professional comença en la consultora internacional Deloitte en l’àrea de gestió del coneixement. Des de 2008 està vinculat a ITI – Institut Tecnològic d’Informàtica, en el qual actualment ocupa el lloc de director de l’Àrea d’Informació Estratègica i Innovació Empresarial. Especialització professional vinculada a la transferència tecnològica, la intel·ligència competitiva, la consultoria en digitalització, la cerca de finançament i en la gestió i promoció de projectes d’I+D+I relacionats amb les TIC en l’àmbit regional i nacional en múltiples sectors d’aplicació (indústria, serveis, start-ups, etc.). Des de 2015 és professor associat de la Universitat de València
Ha mantingut col·laboracions docents en diferents graus i màster de la UPV, Universitat d’Alacant i Florida Universitària en matèria de gestió de la innovació.
És el col·legiat número 440.
Els objectius d’aquesta vocalia són:
Vigilar la transparència de les convocatòries públiques
Explorar noves oportunitats professionals i comunicar a les empreses les funcions que pot realitzar un professional de la informació.
Ampliar la difusió de la borsa de treball a empreses privades i a l’administració local.
- Aprovació dels pressupostos.
- Censura de la gestió de la Junta de Govern.
- Aprovació i modificació dels estatuts.
- Aprovació de les quotes ordinàries o extraordinàries.
- Nomenar als membres de la Junta de Govern.
- Establir les línies d’actuació del Col·legi.
Convocatòria Assemblea General Ordinària i Assemblees Extraordinàries 2023
Mar Buigues García
Administració
Treballa des dels seus inicis en el Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana, és diplomada en Biblioteconomia i Documentació i ha cursat el Màster Calsi, especialitzat en e-consulting en la societat de la informació i en serveis i continguts web.
És membre del Comitè editorial de la revista Mètodes d’informació i del Comitè de redacció i maquetació de la revista Símile.
Ha escrit articles com “Impact of Web 2.0 on national libraries” o “El fons documental audiovisual de Radiotelevisió Valenciana: Evolució, transformació i Bé d’Interès Cultural. Patrimoni Audiovisual de la Comunitat Valenciana”.
TRINI CHISVERT VALERO
Administració
Treballa en el Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana des de fa uns mesos portant la part administrativa principalment.
És llicenciada en Dret per la Universitat de València i ha realitzat el Màster en Dret: Assessoria Fiscal, Mercantil, Laboral per la mateixa Universitat. Compta a més amb formació específica i experiència laboral en el camp de la comptabilitat i fiscalitat d’empreses.
És membre del Comitè de redacció i maquetació de la revista Símile.