Contesta l’enquesta abans del 7 d’abril.
La passada assemblea general del COBDCV de 30 gener de 2021 va acordar crear un grup de treball per a revisar els actuals Estatuts. La proposta es va plantejar en un doble sentit: primer, esmenar el caràcter sexista del nom del col·legi i del seu articulat, i, segon, aprofitar per a actualitzar alguns aspectes a la realitat actual després de diverses dècades des de la seua aprovació. L’actual Estatut data de 2007, amb algunes petites esmenes, i ens movem ara mateix en plena societat informacional, en un entorn digitalitzat i datificat que afecta plenament les organitzacions públiques i privades i, per tant, l’activitat professional. Els escenaris i els reptes han canviat, i potser cal revisar i actualitzar l’àmbit d’actuació, la captació de nous professionals i el marc jurídic d’una professió que està en plena transformació i orientada cap a la governança de la informació.
El grup motor per aquesta tasca es va crear en la mateixa assemblea, i està integrat per les següents persones: Adolfo Alonso, Alicia Sellés, Marina Calatayud, Rosa Miralles, Esther Peiró, Mireia Hernández i Joan Carles Faus.
La primera reunió d’aquest grup motor es produí el passat 24 de febrer. S’intentà consensuar les principals línies de treball, els àmbits d’actuació preferents i l’operativa per al projecte de reforma dels Estatuts. S’acorda que el procés i el treball ha de mantenir-se en tot moment amb plena interlocució amb la Junta Directiva, i amb la coparticipació activa de totes les persones col·legiades, que intervindran ja des del moment zero i durant tot el procés.
Per acord de la Junta Directiva del COBDCV de data 24 de febrer, s’accepta la proposta presentada i el full de ruta per al projecte de reforma dels actuals Estatuts.
En la Intranet del COBDCV pots trobar tots el material per fer el seguiment del procés.