La gestió documental en el marc de la transparència i l’accés a la informació

taller
Taller 4 hores gratuït per a Membres COBDCV.

  • Data: .
  • Horari: De 15.30 a 19.30 hores.
  • Lugar: Edifici 1 G – Aula 1.3. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV). Plànol.

Professor: Joan Soler Jiménez

Joan Soler (@Diplomaticat) és llicenciat en Història (UAB), diplomat en Paleografia, Diplomàtica i Arxivística (Scuola Vaticana), i postgraduat en Gestió de Documents Electrònics (ESAGED). Actualment és director de l’Arxiu Històric de Terrassa, professor de Diplomàtica contemporània a l’ESAGED i a la UB i president de l’Associació d’Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya (AAC).

Públic al que va dirigit

Dirigit a públic en general, gestors de la informació, bibliotecaris i arxivers.

Certificat d’assistència al taller de 4 hores.

Presentació

Dins del marc del desplegament de la transparència i l’accés a la informació pública que la nova legislació estatal permet, la gestió documental pren un nou protagonisme en la reorganització de les dades, la informació i els documents de les administracions. Un bon sistema de gestió documental permetrà disposar de documentació de qualitat i autèntica que permetrà uns portals de transparència amb informació de confiança. El taller vol posar en valor aquesta capacitació tècnica per evitar una transparència de façana i fomentar un accés efectiu a la informació pública.

Objectius

L’objectiu d’aquest taller és el d’aportar solucions pràctiques i eines concretes per assolir una transparència a fons, centrada en mostrar en tot moment la traçabilitat de la informació.

Metodologia

El taller tindrà tres parts. Una primera part teòrica on es repassarà la legislació actual que vincula la gestió documental i la transparència i el vocabulari d’ús més freqüent i la seua correspondència en la teoria arxivística. Una segona pràctica on s’aprendrà a connectar la informació d’un portal de transparència a un quadre de classificació documental. I una tercera part amb exemples d’implementació de sistemes de gestió documentals connectats a les polítiques de transparència.

Programa

  1. Revisió de la legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i gestió documental. Anàlisi i avaluació dels conceptes teòrics en joc: dades, informació, document i gestió.
  2. Implicacions organitzatives de la transparència activa i la passiva. Visualització de tota la informació requerida en el front-office de les organitzacions.
  3. Instruments de gestió de les dades, la informació i la documentació per gestionar el back-office de les organitzacions. Mapeig de la informació d’un portal de transparència amb un quadre de classificació documental.
  4. Efectes socials i potencial de la gestió documental connectada amb la transparència en els àmbits de la lluita contra la corrupció, la millora organitzativa, el foment de la participació ciutadana i l’accés efectiu a la informació pública. Fracassos i casos d’èxit.

Formulari d’inscripció:

No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el col·legi et confirme que queden places lliures.

Compte per a fer l’ingrés de la inscripció

Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)

Caixa popular: ES14 3159 0032 9522 0380 0228

BIC: BCOEESMM159 (Pagaments des de fora d’Espanya)

Per a qualsevol dubte telefonar al 620707369

Col·labora

Logo de la UPV

Scroll to Top
Obrir xat
1
Tens algun dubte?
Hola, en què podem ajudar-te?