Taller de 4 hores.
- Data: 27
- Horari: De 16 a 20 hores.
- Lloc: Plataforma Zoom
Professores: Natalia Chafer y Hélène Vietti
Natalia Chafer és responsable d’Assessoria a Palomares Advocats. Compta amb una llarga trajectòria professional com a comptable i assessora. Pel que fa a la seua formació, està especialitzada en comptabilitat i administració i té el Màster en Assessoria d’empreses, Fiscalitat i Dret Laboral del Centre d’estudis financers (CEF).
Hélène Vietti (Smart Ibèrica) ha treballat durant 20 anys en l’àmbit cultural, molt enfocat en el teatre durant uns 10 anys. També al cinema de ficció i documental a França i a Catalunya. Cal ressaltar la seua faceta com a educadora de Francés, que li ha acompanyat durant tota la seua trajectòria professional.
Smart Ibèrica forma part d’un projecte europeu impulsat per l’entitat belga Smart, en el qual estan implicats actualment diversos països amb la finalitat de crear una xarxa europea cooperativa, Smart, que permeta la mobilitat dels seus socis i sòcies, i facilite la tasca administrativa i fiscal dels treballs transfronterers de tots els seus membres.
Públic al qual va dirigit
Col·legiats i col·legiades que estiguen interessats i interessades a treballar com a autònoms/es.
Es lliurarà certificat d’assistència de 4 hores.
Programa
Primera part:
- Certificat digital: Com i on obtindre
- Procés i ordre d’alta d’autònom (seguretat social, hisenda, etc)
- Declaracions obligatòries que han de presentar (trimestrals d’IVA i resum anual, etc)
- Model de comptabilitat que cal portar
- Explicar les raons perquè no és adequat fer treballs sense donar-se d’alta. Puc facturar sense estar donat d’alta?
- Tinc dret a tarifa plana d’autònom?
- Mostrar un model de factura / pressupost
- Despeses a tindre en compte per a establir preu hora.
Segona part, cooperativa Smart:
- Qui som?
- Què és una cooperativa?
- Antecedents (SmartBe), grup cooperatiu, cooperatives d’activitat i ocupació franceses.
- Què implica ser soci i com ser soci? (drets, obligacions: capital social, participació, formació, vincle societari)
- PROCEDIMENT:
- Definició del projecte (Formulari i acompanyament)
- Creació de pressupost i viabilitat del projecte
- PRL
- Contractes
- Seguretat social
- Despeses
- Factura
- Serveis mutualitzats
- Bestreta societària
- Accident laboral
- Subvencions i licitacions
- Formació
- RGPD
Tercera part, experiències personals.
Matrícula oberta.
* Si eres estudiant UPV/UV/UA, membre d’alguna associació adherida, PAS/PDI de la UPV o personal del Servei de Biblioteques i Documentació de la UV, has d’enviar el justificant a administracio@cobdcv.es (estudiants enviar justificant de la matrícula actualitzada; membres d’associacions adherides enviar justificant quota anual).
Per a qualsevol dubte telefoneu al 620707369.