- Data: ; 1, 7, 8 i .
- Horari: de 16:00 h. a 20:00 h.
- Lloc: Aula 1G LINUS TORVALDS. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV).
Professor: Francisco Ricau González
Diplomat en BiD per la UV i llicenciat en Documentació per la UPV. Al llarg de la seua carrera professional ha participat en diversos projectes de definició de metodologies de gestió documental i implantació de programari en empreses de diferents sectors. Actualment, treballa en l’Institut Tecnològic d’Informàtica (ITI), en el departament d’Intel·ligència Estratègica i Competitiva (SCI), com a responsable de Vigilància Tecnològica i Gestió Documental.
Públic al que va dirigit:
Gestors de la informació, bibliotecaris, mestres i professionals relacionats amb el món de l’educació i la lectura.
Es lliurarà certificat d´assistència de 20 hores.
Presentació
La quantitat i diversitat d’informació electrònica que maneja hui dia qualsevol empresa, fa necessari l’ús d’eines programari que suporten les polítiques d’arxiu i gestió documental corporatives de manera més eficient. En aquest curs aprendrem les possibilitats que ofereix Alfresco, una de les plataformes de codi obert capdavanteres en el mercat de la gestió de continguts empresarials (ECM), i com pot ser utilitzada per a l’engegada d’un projecte de gestió documental en una entitat.
Objectius
Introduir a l’alumne en els fonaments i les funcionalitats bàsiques de la plataforma Alfresco Community 4.2 (distribució gratuïta) relacionades amb la gestió de documents, eines col·laboratives, administració d’usuaris i de grups, gestió de processos i gestió de documents d’arxiu.
Metodologia
Classes presencials en aula d’informàtica. El professor introduirà els aspectes teòrics i els alumnes els posaran en pràctica mitjançant la realització d’exercicis al final de cada mòdul en una instal·lació d’Alfresco Community habilitada per al curs.
Requisits
Coneixements d’informàtica a nivell usuari.
Programa
Mòdul 1. Introducció a Alfresco: context i composició de la plataforma.
Mòdul 2. Gestió documental i entorn col·laboratiu: Alfresco Explorer / Share.
Mòdul 3. Gestió de documents d’arxiu: Alfresco Records Management.
Mòdul 4. Desenvolupament d’un cas pràctic.
Formulari de inscripció
Matrícula tancada.
Membre del COBDCV aturat | 50 € |
* Membre del COBDCV. Membre d’alguna associació adherida Estudiants UPV, UV y UA. Pas i Pdi UPV Personal Servei de Biblioteques i Documentació UV |
70 € |
Estudiant no col·legiat/ada | 110 € |
No col·legiat/ada | 180 € |
* Si eres estudiant UPV/UV/UA, membre d’alguna associació adherida, PAS/PDI de la UPV o personal del Servei de Biblioteques i
Documentació de la UV, has d’enviar el justificant a administracio@cobdcv.es (estudiants enviar justificant de la matrícula actualitzada; membres
d’associacions adherides enviar justificant quota en curs).
Compte per a fer l’ingrés de la inscripció:
Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV).
Caixa popular: ES14 3159 0032 9522 0380 0228.
(Pagaments des de fora d’Espanya).
BIC: BCOEESMM159.
Per a qualsevol dubte telefonar al 620707369