Curs 7 hores presencial, gratuït per a Auxiliars de Biblioteca.
Aquest curs s’emmarca dins de la campanya per a visibilitzar les biblioteques en la qual està treballant la comissió tècnica “Biblioteca Social “del COBDCV. Entre els objectius d’aquesta campanya està mostrar a la societat que el rol de les biblioteques ha canviat i per tant la seua imatge ha de ser percebuda d’una altra manera pels diferents agents socials. MÉS INFO SOBRE EL CURS
Aquest curs es realitzarà en les tres capitals de províncies de la Comunitat Valenciana, mira les dates i tria en el formulari on vols realitzar-ho.
València
- Dia: 5 de nov. 2018
- Horari: 08:00.h a 15:00h.
- Lloc: AULA 1E 0.0. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. (UPV). Plano
Castelló
- Dia: 12 de nov. 2018
- Horari: 08:00.h a 15:00h.
- Lloc: Aula MD1211AA a la Facultat de Salut. (UJI).
Alacant
- Dia: 15 nov. 2018
- Horari: 08:00.h a 15:00h.
- Lloc: Universitat d’Alacant. Aula A1/1-26P del aulari I (UA)
S’entregarà certificat d’asistència de 7 hores
PRESENTACIÓ
Durant aquesta jornada formativa reflexionarem sobre la missió de la biblioteca pública com a agent social, com a espai d’apoderament dels ciutadans. Els assistents podran detectar les seues fortaleses per a empoderar-se ells mateixos com a professionals de la informació. Les biblioteques avui dia tenen un paper crucial en la societat i els professionals que treballen en elles són el factor “wow” per a aconseguir aqueixa missió. Són l’element diferenciador, l’autèntic valor afegit de la biblioteca actual.
OBJECTIUS
- Ajudar a tots els que treballen en un lloc orientat al client a desenvolupar les habilitats i la confiança necessàries per a complir la missió social i cultural de la biblioteca.
- Desenvolupar habilitats per a analitzar els espais i elements més importants de la biblioteca per a millorar l’experiència de l’usuari i aconseguir la seua fidelització.
- Posada en valor de la biblioteca pública com a agent social.
- Estratègies per a empatitzar amb els possibles usuaris de la biblioteca, captar-los com a socis i fidelitzar-los.
- Aprofundiment en les característiques dels ciutadans als quals dóna servei la biblioteca pública, col·lectius amb necessitats especials, la gestió de reclamacions i les estratègies de fidelització com a socis més adequades.
- Pràctica d’habilitats de comunicació orientada a l’atenció a l’usuari.
- Dinàmiques per a l’autoconeixement dels participants, detecció de les seues fortaleses personals i aprofundiment en les característiques de les entitats educatives i socials amb les quals han de col·laborar els bibliotecaris avui per a aconseguir els seus objectius.
- Pràctica de disseny de campanyes i accions col·laboratives i fòrum obert d’experiències.
METODOLOGIA
Aquest és un curs presencial ja que cerquem l’aprenentatge des de la vivència i l’experiència, d’acord a les necessitats i interessos dels alumnes. Treballem amb un innovador enfocament de disseny en formació i aprenentatge, aplicat al desenvolupament professional i que incorpora metodologies innovadores. En aquest curs jugarem amb els cinc sentits i compartirem lectura en veu alta, música en directe i aromaterapia. Cada alumne rebrà un dossier de treball amb materials per al treball individual i en equip que realitzarem durant el curs. També rebran la bibliografia de referència.
PROGRAMA
PRIMER BLOC: “EN QUÈ PUC AJUDAR-LO?”:
1.1. En qué consisteix realment el treball en el mostrador d’una biblioteca? Bibliotecaris i professionals de la informació. Competències i capacitats.
1.2. La biblioteca social i empoderada. Codi d’ètica de la IFLA.
1.3. Les primeres impressions. El mostrador, el telèfon, l’espai i els llibres. Els lectors que som.
1.4. La comunicació amb els usuaris. Comprendre el que cerquen desxifrant les pistes. Usuaris amb necessitats especials.
1.5. Conclusions.
SEGON BLOC: “A l’UNÍSON”:
2.1. Dinàmica de grup amb recursos musicals.
2.2. El premi final. Dinàmica per a utilitzar els cinc sentits.
Pica aquí i accedeix al Formulari d’inscripció
Professores
María Ángeles Gaudioso i Cristina Vázquez
KUMMERLIN és Cristina Vázquez. Mestra d’educació infantil i valencià. Formadora de formadors. Cantant lírica (soprano). Elabora la seua pròpia escenografia de forma artesanal. Crega les cançons dels seus contes. Com a escriptora, escriu i publica llibres infantils amb Contes Kummerlin, la seua pròpia marca. Aquests llibres segueixen diferents línies temàtiques relacionades amb la música i estan dirigits a infantil i primària. En les seues sessions en directe posa en pràctica gran quantitat de recursos didàctics per al foment de la música i de la lectura.
Les dos realitzen en col·laboració diverses activitats de dinamització de biblioteques públiques i escolars i centres educatius, María de Huerva (Zaragoza), València, Torrent i Llíria, entre altres llocs. En elles, treballen amb col·lectius de totes les edats (bebès, escolars, adolescents, adults amb diversitat funcional, famílies) promocionant la biblioteca, la lectura i la música
Organitza
Colabora