Disseny de sistemes de gestió documental i arxiu en l’empresa: model de projecte d’implantació (2a ed.)

Curs_online-226x138
Curs en línia, en castellà.

Professors:

Jordi Andreu i Daufí

Jordi Andreu i Daufí és professor titular de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació en la Universitat de Barcelona, on dirigeix el Master en Gestió Documental i Informació en les Empreses (MGDIE). Té un dilatat curriculum com a professional en l’àmbit. Ha treballat tant en el sector públic com en diverses entitats privades, sempre relacionat amb la creació de sistemes de gestió documental en les organitzacions i preocupat per realçar el patrimoni documental de les empreses. Pertany a l’Associació d’Arxivers-Gestors Documentals de Catalunya.

Carmen García Meilán

Diplomada en Biblioteconomia i Documentació (Universitat de Barcelona). Master en Gestió Documental i Informació en les Empreses (MGDIE 2ª ed). Professora de la 3ª ed. del MGDIE. Actualment és la tècnica responsable del Projecte de recerca i Creació de S&P Virtual Museum de l’empresa Soler & Palau Group.

Públic al que va dirigit:

Gestors de la informació, bibliotecaris, mestres i professionals relacionats amb el sector de l’educació i la lectura.

Certificat d’assistència al curs de 20 hores.

Presentació

L’objectiu general d’aquest curs és introduir bàsicament al participant en la metodologia sobre organització de projectes de gestió documental i arxiu en el sector privat. L’alumne ha de ser capaç implantar els processos tècnics necessaris per a organitzar el sistema de gestió documental d’una empresa.

Objectius

Els objectius específics d’aquest curs són:

  • Entendre a través d’un exercici pràctic, com s’implanta un sistema de gestió documental en una empresa.
  • Crear els components necessaris per a l’estructuració d’un sistema de gestió documental en una empresa.
  • Reflexionar sobre les necessitats documentals d’una empresa.

Metodologia

El curs es planteja com una activitat formativa en línia centrada en la formació teòrica-pràctica.

Els temes estaran disponibles en l’Aula Virtual del COBDCV. Cada tema estarà compost pel seu corresponent text d’estudi, fòrum de debat, material addicional, apartat de consultes.

L’aprenentatge es realitzarà ressaltant els principals continguts a l’una que se subratllaran alguns d’ells valent-se de debats i exercicis de control amb l’objectiu de compartir i d’adquirir els coneixements i les habilitats de forma dinàmica.

Programa

Mòdul I. Fonaments en sistemes de gestió documental i arxius per a l’empresa

  1. Conceptes bàsics sobre gestió documental i gestió d’arxius.
  2. Legislació bàsica i estàndards aplicables als arxius d’empresa.
  3. El perfil professional d’arxiver en l’empresa.

Mòdul II. Fonaments d’organització del sistema de gestió documental en l’empresa

  • Disseny del sistema de gestió documental
  1. Anàlisi de l’activitat de l’empresa: la gestió per processos
  2. Identificació i requisits dels documents.
  3. Fases del disseny i implantació d’un sistema de gestió documental.
  • Desenvolupament del sistema de gestió documental
  1. Els processos de gestió documental.
  2. Els components del sistema de gestió documental.
  3. Els serveis i productes del sistema de gestió documental.

Mòdul III. Estudi de cas

Formulari d’inscripció

Compte per a fer l’ingrés de la inscripció:

Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV).

Caixa popular: ES14 3159 0032 9522 0380 0228.

(Pagaments des de fora d’Espanya).

BIC: BCOEESMM159.

Per a qualsevol dubte telefonar al 620707369

Scroll to Top
Obrir xat
1
Tens algun dubte?
Hola, en què podem ajudar-te?