Taller de 4 hores gratuït per a Membres COBDCV.
- Data: 27 d’abril de 2017
- Horari: de 16 a 20 hores
- Lloc: Edifici 1G Aula 1.6 – Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV). Plànol
Professor: Joan Carles Faus Mascarell
Tècnic de processos i Arxiu Administratiu de l’Ajuntament de Gandia, adscrit a l’àrea d’Administració, Modernització i Govern Obert.
Llicenciat en Geografia i Història (UV); Diploma d’Estudis Avançats en Història Contemporània (UV); i Diploma de Postgrau en Administració Electrònica (UOC). Títol d’Auditor en Sistemes de Gestió per a documents segons ISO 30300/ 30301 (UAB). Professor del Màster de Gestió documental i informació a les Empreses (UB) 2013-2017. Diverses publicacions especialitzades i activitats de docència en formació contínua en gestió documental electrònica, reenginyeria de processos i simplificació administrativa, polítiques de transparència i govern obert. Membre del grup de Coordinació per a la Modernització i la implantació de les TIC (2008-2011) i Comissió Qualificadora de Documents Administratius (2004-2007) a l’Ajuntament de Gandia; i participant al Projecte de Comunitat d’Aprenentatge en Gestió Documental de la DIVAL (2010).
Es lliurarà certificat d’ assistència de 4 hores.
Presentació
L’actual Llei de Procediment Administratiu (Llei 39/2015, d’1 d’octubre) determina obligatòria la via electrònica per a procedimentar l’activitat pública. Amb tot, la transformació digital no es (sols) el compliment dels requisits legals i va més enllà de digitalitzar la manera de treballar de una administració pensada en paper. Noves regles de joc, nous objectius de les polítiques públiques, nous rols i capacitacions alineades a les exigències de l’actual societat digital. La reenginyeria documental és clau per a l’operativitat administrativa, projectant-se des de la clàssica concepció de tramitació d’expedients a un concepte de model productiu de cicle únic. L’arxivística ha de preguntar-se quin paper juga en aquest nou sistema de producció electrònica. Una mirada innovadora des del disseny de procediments més eficients, òptims per a l’automatització i visió a la preservació de qualitat y sostenible del nostre patrimoni informatiu.
Programa
➤Des de les diverses experiències, obtenir una visió general i un espai de reflexió sobre l’actiu de la gestió documental i dels arxivers en el procés de transformació digital de les organitzacions.
➤Conèixer eines i pautes tècniques per intervenir en projectes corporatius de Administració electrònica, millorar el posicionament i les funcions de l’arxiu i la gestió documental en les relacions amb tecnòlegs, juristes i tècnics municipals.
➤Construir la simbiosi entre gestió documental i noves tecnologies, programes de gestió documental, plataformes informàtiques, el mercat de la gestió documental, externalització de solucions, serveis cloud, noves oportunitats professionals, etc.
➤Participació -i lideratge- d’una nova cultura i sistema de treball en la producció documental electrònica, impacte de la reenginyeria documental en entorns tecnològics, avaluació de costos de la (des)càrrega documental, explotació de la informació com a matèria primera, el futur dels documents en l’era del dataisme i el big data.
➤Reflexionar sobre la sinèrgia dels arxius en l’obertura dels governs, anàlisi de riscos de gestió documental en la transparència, i l’impacte social del arxiu en la societat digital.
Metodologia
Amb les diverses experiències dels assistents, l’experimentació de l’Arxiu Administratiu de Gandia, i el referent d’altres casos d’èxit, revisarem col·laborativament estratègies innovadores i pautes operatives del futur de la gestió documental en el procés de transformació digital de les organitzacions.
Programa
1.ECO-Sistema documental en la transformació digital
- Productes digitals, simplificació i producció documental
- Auditoria del SGD en la tramitació electrònica
2. -Eficiència x diferència dels arxius del s. XXI
- -Reenginyeria documental: estratègia i operativa
- -Mesuració i impacte de la (des)càrrega documental en AAPP
- El valor diferencial dels arxius (i arxiver=s)
- El futur dels documents en organitzacions digitals
3. -Arxiu Electrònic de la Societat
- Ciutadania i documentació pública. Gestió de riscos per a la transparència
- 3 fórmules + 2models de GD per a Governs oberts
Pica ací i accedeix al Formulari d’inscripció
No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el Col·legi et confirme que queden places lliures.
Tots els cursos i tallers del COBDCV poden ser bonificats per la Fundació Tripartida (empleats en actiu en empreses)
Formes de pagament
Col·labora