Curs de 30 hores “El poder transformador del joc i la gamificació a la Biblioteca” online// 1 dia presencial en castellà
- Dates: 18 de febrer – 15 de març de 2019.
- Lloc: Aula Virtual del COBDCV /
- 1 dia presencial: 1 de març de 9:30h a 14:30h (AULA 1E. 1.3. Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV). Plànol)
Aquest curs està organitzat pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana i emmarcat dins de les activitats preparades dins del Conveni signat amb la Generalitat Valenciana.
Professora: Ana Ordás
Ana Ordás, amb experiència en gestió de projectes de transformació digital en biblioteques, és una constant exploradora de mons que aplicar a les Biblioteques per a donar-los visibilitat, la qual cosa li ha portat a la gamificació i al màrqueting online. Organitza cursos i experiències immersives basades en els jocs com una forma d’utilitzar el pensament lúdic per a l’engegada de nous serveis i millora de processos en biblioteques.
Públic al que va dirigit
Professionals interessats a desenvolupar la seua mirada lúdica i amb ganes de provar noves formes de connectar amb els usuaris i no-usuaris.
Es lliurarà certificat d’assistència de 30 hores.
Objectius
L’objectiu d’aquest curs és conèixer en profunditat els elements dels jocs i l’experiència de diversió que proporcionen per a aconseguir aplicar així aqueixos elements a les biblioteques, com una forma d’atraure i motivar als usuaris en les accions que es proposen.
Metodologia
Curs online dividit en 4 blocs teòrics que aniran acompanyats de reptes a superar. El curs inclou una activitat presencial gamificada. Es basa en lliçons teòriques estructurades en nivells que van acompanyades de reptes a superar que atorguen la puntuació necessària per a aconseguir el certificat del curs.
Programa
Curs online de 4 setmanes
i 1 Jornada/Taller presencial per a resoldre dubtes però sobretot per a jugar i viure una experiència divertida (5 hores)
- Introducció al pensament lúdic: jocs i gamificació
– Entendre els jocs
– Què és la gamificació
– Motivació i comportament - Elements de la gamificació
– Tipus de jugadors
– Components, mecàniques i dinàmiques dels jocs
– Narrativa - Aplicació i experiències en biblioteques
– Exemples de l’ús del joc i la gamificació - Disseny: passos per a gamificar
– Marc de referència
– Riscos
Requisits
Plataforma curs online. Es crearà un grup tancat en Facebook per a la dinamització del curs pel que es valorarà disposar d’un perfil d’aquesta xarxa social.
Pica ací i accedeix al Formulari d’inscripció
No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el Col·legi et confirme que queden places lliures.
Tots els cursos i tallers del COBDCV poden ser bonificats per la Fundació Tripartida (empleats en actiu en empreses)
Formes de pagament
Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)