Taller “La biblioteca en imatges. Gestiona el compte d’ Instagram de la teua biblioteca”

taller

La biblioteca en imatges. Gestiona el compte d’ Instagram de la teua biblioteca

Taller 4 hores gratuït per Membres COBDCV.

  • Data: 24 de febrer de 2017
  • Horari: de 16 a 20 hores
  • Lloc: Aula F.04. Facultat de Geografia i Història. Universitat de València. Plànol

Professora: Lidia Bartolomé Aguirre

Lidia Bartolomé

Bibliotecària a Biblioteca Municipal de Lloret de Mar, Girona. Gestiono les xarxes socials de la biblioteca des de 2010.

Creadora i coordinadora de Què fem a les biblios? Un projecte col·laboratiu que té com a objectiu mostrar el dia a dia de les biblioteques mitjançant imatges principalment, des d’Instagram.

Diplomada en Biblioteconomia i Documentació. Universitat de Vic, 2011, Màster Universitari en Documentación Online. Universitat Pompeu Fabra, 2013, Màster Universitari en Informació Digital. Especialitat en Cercadors. Universitat Pompeu Fabra, 2015

Es lliurarà certificat d’ assistència de 4 hores.

Presentació

Les xarxes socials ens permeten estar en contacte amb els nostres usuaris, usuaris potencials i entitats afins.

Instagram és actualment, la xarxa social que més sectors de públic utilitzen i les biblioteques, pioneres en l’ús de les xarxes socials com a eines de difusió de la cultura, han vist una oportunitat única per arribar a un públic més ampli.

En aquest taller, veurem exemples reals de bones pràctiques en l’ús d’Instagram per part de les biblioteques i treballarem, de manera pràctica, en la construcció d’un projecte real que puguem aplicar després.

Objectius

  • Obtenir una visió general de l’ús d’Instagram per part de les biblioteques
  • Conèixer el funcionament d’Instagram
  • Elaborar un pla bàsic per a gestionar el compte d’Instagram de la biblioteca
  • Conèixer quines dades estadístiques són importants en funció d’allò que volem mesurar

Programa

1ª part

  • Les biblioteques a Instagram: estat de la qüestió, alguns exemples de bones pràctiques
  • La importància dels projectes col·laboratius: #quèfemalesbiblios, un hashtag amb més d’11.000 fotos etiquetades

2ª part

  • Necessitem un compte d’Instagram a la biblioteca?
    • Una nova xarxa en el Pla de Social Media
    • Documents necessaris abans de començar
    • Primeres passes: objectius generals, objectius específics
  • Instagram: com funciona?
    • Creació d’un compte
    • Configuració del perfil
  • L’Instagram de la nostra biblioteca:
    • A qui seguim?
    • Com aconseguir seguidors?
    • Què i com publiquem?
      • Formats
      • Periodicitat
    • Mesurar per millorar:
      • Establir indicadors
      • Eines per mesurar
      • Interpretar els resultats
      • Replantejament d’objectius
    • Resolució de dubtes

Metodologia

El taller és eminentment pràctic. Es treballarà de manera col·laborativa per tal de crear un projecte entre tots els assistents.

Formulari d’inscripció

No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el col·legi et confirme que queden places lliures.

Compte per a fer l’ingrés de la inscripció

Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)

Caixa popular: ES14 3159 0032 9522 0380 0228

BIC: BCOEESMM159 (Pagaments des de fora d’Espanya)

Per a qualsevol dubte telefonar al 620707369

Col·labora

LogoByD-FGH

 

 

Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática.
Universitat Politècnica de València.
Camino de Vera s/n – València 46022
Edificio 1H – Despacho 04 – planta baja
Teléfono: 620 707 369

© 2022 Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana · Avis legal · Política de cookies · Política de privacidad

Scroll to Top
Obrir xat
1
Tens algun dubte?
Hola, en què podem ajudar-te?