Programa

A continuació us presentem el programa de les jornades. Podeu descarregar-ho en format PDF. També està disponible el tríptic de les jornades [PDF].

Dates de celebració:
17 octubre de 2013.
18 octubre de 2013.

Dia 17. Ocupabilitat

Dia dedicat a conèixer i compartir experiències d’ocupació i autoocupació per als professionals de la informació en el context actual, econòmicament nefast però canviant, i amb àmplies possibilitats quant a les innovacions, nous perfils professionals, etc.

  • Recepció i lliurament de documentació.
    Cub Roig – Saló d’Actes.
  • Acte inaugural.
    Cub Roig – Saló d’Actes.
  • Taula 1: Formació, perfil professional i ocupabilitat.
    Cub Roig – Saló d’Actes.

    • Recessió, ocupació i formació en Documentació”, per José Antonio Moreiro González, Catedràtic de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat Carlos III de Madrid.

    • La generació dels becaris, eixint de la bambolla”, per Albert Valero Pérez, Documentalista i Community Manager en 31416k.

    • De becària a aturada en període de reciclatge, passant per un contracte fixe indefinit”, per Alicia Chover García, Col·legiada del COBDCV.

    • Perfils professionals en el sector de la gestió de la informació”, per Diego Álvarez, Director Acadèmic del Màster Universitari en Gestió de la Informació.

  • Pausa – Cafè.
    Hall del cub morat.
  • Taula 2: Emprendre i crear empreses: start-ups i spin-offs.
    Cub Roig – Saló d’Actes.

    • Les spin-off acadèmiques. Una manera de transferir el coneixement des de la universitat”, per Ana Cortés Herreros, Directora OTRI de la Universitat de València.

    • El suport a la creació d’empreses: start-ups i spin-offs”, per María Márquez Gómez, Tècnica responsable d’assessorament en spin-off de l’Institut d’Idees de la Universitat Politècnica de València.

    • Per un desenvolupament socio-emocional saludable dels bebés: el PAPMI, un programa d’innovació social”, per Mª Angeles Cerezo, Promotora i Directora científica de la spin-off Instituto Psicológico de la Infancia y la Familia (IPINFA).

    • De la paleontologia al periodisme: girant el cap 180 graus”, per José Cervera García, Professor i Coordinador editorial en la Universitat Internacional de La Rioja i Defensor del Lector d’ElDiario.es.

  • Dinar (lliure).
  • Seminaris paral·lels.
  • Sessió de presentació de pòsters.
    Cub Roig – Saló d’Actes.

    • Un servei bibliotecari a la comunitat en temps de crisi: English and Spanish conversation groups”, per Dolores López Asensi, Xarxa de Biblioteques Municipals de Llíria.

    • El tràiler book com a eina de foment de la lectura entre l’alumnat de secundària”, per Inmaculada Taza Taroncher, Xarxa de Biblioteques Municipals de Llíria.

    • En temps de crisi: innovació i emprenedoria per a triomfar”, per Josep A. Celades, Fundació Hospital Esperit Sant.

    • Recerca d’ocupació 2.0 i marca personal”, per Leire Frisuelos i Flora Sanz, Universitat Nacional d’Educació a Distància.

Dia 18. Innovació

Dia dedicat a conèixer i aprofundir en nous reptes i escenaris tècnics per als professionals de la informació. Realitzarem presentacions breus d’aspectes interessants per a professionals com les dades obertes i enllaçades, tecnologia mòbil, wikis, nous estàndards de descripció, etc. L’objectiu és que les persones assistents reben nocions bàsiques, que coneguen i identifiquen oportunitats per al seu desenvolupament professional.

  • Activitat 1. Nous escenaris: tecnologia i estàndars.
    Cub Roig – Saló d’Actes.

    • Els impactes de la cultura. El cas d’Impactrimonio”, per Pau Rausell Köster, Director d’Econcult (IIDL. UVEG) i Coordinador metodològic del projecte Impactrimonio.

    • Preservació digital aplicada”, per Efraim Martínez Gutiérrez, Director d’estratègia i màrqueting de Libnova.

    • Open Data, motor de la innovació”, per Martín Álvarez Espinar, Responsable de l’Oficina del W3C en Espanya.

    • Gestió documental intel·ligent”, per José Luis de la Rosa, CEO de Yerbabuena Software.

  • Pausa – Cafè (patrocinat per Gedsa i Yerbabuena Software).
    Hall del cub morat.
  • Activitat 2. Nous escenaris: oportunitats i serveis.
    Cub Roig – Saló d’Actes.

    • Intel·ligència competitiva i internacionalització”, per José Antonio Martínez González, Tècnic documentalista i Secretari de la Comissió d’Innovació i Noves Tecnologies en Cambra Castelló.

    • L’ús dels cursos oberts massius en línia (MOOCs) per a la difusió de l’Open Access”, per David Carabantes Alarcón, Professor i Vicedegà de Postgrau de la Facultat d’Infermeria, Fisioteràpia i Podologia en la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

    • Biblioteques wiki, cap a una gestió horitzontal del coneixement”, per Àlex Hinojo, Director de projectes culturals d’Amical Wikimedia.

    • Biblioteca digital hispànica: una porta oberta al digital”, per Isabel Bordes Cabrera, Cap de servei en l’àrea de Biblioteca Digital en la Biblioteca Nacional d’Espanya.

  • Dinar (lliure).
  • Seminaris paral·lels.
  • Sessió de presentació de pòsters.
    Cub Roig – Saló d’Actes.

    • Dipòsit científic en la Universitat Jaume I”, per María Lidón París Folch, Universitat Jaume I.

    • Apadrina un llibre! Captar fons, generant experiència”, per Adán Server, Ateneu Barcelonès.

    • Anàlisi del tractament de l’alfabetització informacional en Batxillerat”, per Rosa María Guerrero Vives, Universitat de les Illes Balears.

    • Certificació Une-En ISO 9001: 2008 del servei d’informació científica en ciències de la salut. Eficiència i millora contínua d’una biblioteca especialitzada”, per Enrique España, Departament de Salut de Dénia.

  • Cloenda i lliurament dels premis.
    Cub Roig – Saló d’Actes.