Curs presencial de 20 hores
- Data: 28, 29, 30 novembre – 12, 13 desembre de 2017
- Horari: 16:00 a 20:00 h.
- Lloc: Edifici 1G Aula 1.6 – Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV). Plànol
Professor:
Joan Carles Faus Mascarell
Tècnic de processos i Arxiu Administratiu de l’Ajuntament de Gandia, adscrit a l’àrea d’Administració, Modernització i Govern Obert.
Llicenciat en Geografia i Història (UV); Diploma d’Estudis Avançats en Història Contemporània (UV); i Diploma de Postgrau en Administració Electrònica (UOC). Títol d’Auditor en Sistemes de Gestió per a documents segons ISO 30300/ 30301 (UAB). Professor del Màster de Gestió documental i informació a les Empreses (UB) 2013-2017. Diverses publicacions especialitzades i activitats de docència en formació contínua en gestió documental electrònica, reingenyeria de processos i simplificació administrativa, polítiques de transparència i govern obert. Membre del grup de Coordinació per a la Modernització i la implantació de les TIC (2008-2011) i Comissió Qualificadora de Documents Administratius (2004-2007) a l’Ajuntament de Gandia; i participant al Projecte de Comunitat d’Aprenentatge en Gestió Documental de la DIVAL (2010).
Públic al que va dirigit
El curs s’adreça a responsables d’organització, processos, qualitat, arxivers i gestors documentals, informàtics, i treballadors públics en general.
Es lliurarà certificat d’assistència de 20 hores.
Presentació
L’actual Llei de procediment administratiu (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, LPA) obliga a la via electrònica per procedimentar l’activitat pública. Això no vol dir passar a digital la forma de treballar anacrònica d’una administració pensada en paper. El curs pretén alinear-se amb l’obligació normativa i ser una eina útil per simplificar la tramitació electrònica, reduir càrregues burocràtiques i dinamitzar l’automatització dels procediments administratius. Tot amb una visió per evidenciar de forma sostenible l’activitat pública i preservar un patrimoni informatiu de qualitat.
Objectius
- Compartir una metodologia per analitzar, identificar i proposar millores en la tramitació administrativa, suprimint càrregues burocràtiques als usuaris i agilitzant els tràmits interns de les organitzacions.
- L’activitat administrativa és de naturalesa documental (LPA). Els empleats públics han de compartir coneixements i les habilitats bàsiques per identificar els seus productes i millorar els circuits administratius des de l’redisseny d’un substrat documental molt més eficient per resoldre els processos de gestió, i la seva adequació a la tecnologia actual disponible.
- Capacitar tant a productors administratius com als responsables de gestió documental en tècniques senzilles de sistematització del treball administratiu, catàleg de productes i serveis, manuals de procediment, circuits de tramitació, diagramació i normalització documental, i eficiència informativa.
- Relacionar la reenginyeria documental amb la gestió electrònica dels procediments, treballant conjuntament amb tècnics de processos i informàtics per augmentar la simplificació administrativa, la transparència i l’obertura de l’activitat pública de la nostra organització.
Metodologia
El curs combina la docència presencial i la participació a classe amb tècniques d’aprenentatge actiu. Tots els continguts es treballen amb la realització d’exercicis, individuals o en grup, amb múltiples casos pràctics reals i debats oberts.
Programa
- Producció administrativa i transformació digital
- Orientació per processos i Gestió de documents: conceptes
- Catàleg de productes i de serveis.
- Sistematització del treball administratiu. Simplificació administrativa
- Anàlisi i re-enginyeria documental de procediments
- Metodologia Administrative Process Study (APS)
- Anàlisi sistemàtic de circuits administratius
- Representació gràfica de la seqüència documental
- Pautes i fases de la reenginyeria. Indicadors i impacte.
- Normalització documental i anàlisi de la informació
- Estructura i normalització de referencies documentals
- Variables d’Informació: tractament individual i seqüencial
- Automatització i tramitació (electrònica) de procediments
Pica ací i accedeix al Formulari d’inscripció
No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el Col·legi et confirme que queden places lliures.
Tots els cursos i tallers del COBDCV poden ser bonificats per la Fundació Tripartida (empleats en actiu en empreses)
Col·labora