Disseny de circuits administratius i reengenyeria documental per a la tramitació electrònica

Documents electrònics

Curs presencial de 20 hores

  • Data: 28, 29, 30 novembre – 12, 13 desembre de 2017
  • Horari: 16:00 a 20:00 h.
  • Lloc: Edifici 1G Aula 1.6 – Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV). Plànol

Professor:

Joan Carles Faus Mascarell

Joan Carles Faus

Tècnic de processos i Arxiu Administratiu de l’Ajuntament de Gandia, adscrit a l’àrea d’Administració, Modernització i Govern Obert.

Llicenciat en Geografia i Història (UV); Diploma d’Estudis Avançats en Història Contemporània (UV); i Diploma de Postgrau en Administració Electrònica (UOC). Títol d’Auditor en Sistemes de Gestió per a documents segons ISO 30300/ 30301 (UAB). Professor del Màster de Gestió documental i informació a les Empreses (UB) 2013-2017. Diverses publicacions especialitzades i activitats de docència en formació contínua en gestió documental electrònica, reingenyeria de processos i simplificació administrativa, polítiques de transparència i govern obert. Membre del grup de Coordinació per a la Modernització i la implantació de les TIC (2008-2011) i Comissió Qualificadora de Documents Administratius (2004-2007) a l’Ajuntament de Gandia; i participant al Projecte de Comunitat d’Aprenentatge en Gestió Documental de la DIVAL (2010).

Públic al que va dirigit

El curs s’adreça a responsables d’organització, processos, qualitat, arxivers i gestors documentals, informàtics, i treballadors públics en general.

Es lliurarà certificat d’assistència de 20 hores.

Presentació

L’actual Llei de procediment administratiu (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, LPA) obliga a la via electrònica per procedimentar l’activitat pública. Això no vol dir passar a digital la forma de treballar anacrònica d’una administració pensada en paper. El curs pretén alinear-se amb l’obligació normativa i ser una eina útil per simplificar la tramitació electrònica, reduir càrregues burocràtiques i dinamitzar l’automatització dels procediments administratius. Tot amb una visió per evidenciar de forma sostenible l’activitat pública i preservar un patrimoni informatiu de qualitat.

Objectius

  • Compartir una metodologia per analitzar, identificar i proposar millores en la tramitació administrativa, suprimint càrregues burocràtiques als usuaris i agilitzant els tràmits interns de les organitzacions.
  • L’activitat administrativa és de naturalesa documental (LPA). Els empleats públics han de compartir coneixements i les habilitats bàsiques per identificar els seus productes i millorar els circuits administratius des de l’redisseny d’un substrat documental molt més eficient per resoldre els processos de gestió, i la seva adequació a la tecnologia actual disponible.
  • Capacitar tant a productors administratius com als responsables de gestió documental en tècniques senzilles de sistematització del treball administratiu, catàleg de productes i serveis, manuals de procediment, circuits de tramitació, diagramació i normalització documental, i eficiència informativa.
  • Relacionar la reenginyeria documental amb la gestió electrònica dels procediments, treballant conjuntament amb tècnics de processos i informàtics per augmentar la simplificació administrativa, la transparència i l’obertura de l’activitat pública de la nostra organització.

Metodologia

El curs combina la docència presencial i la participació a classe amb tècniques d’aprenentatge actiu. Tots els continguts es treballen amb la realització d’exercicis, individuals o en grup, amb múltiples casos pràctics reals i debats oberts.

Programa

  1. Producció administrativa i transformació digital
  • Orientació per processos i Gestió de documents: conceptes
  • Catàleg de productes i de serveis.
  • Sistematització del treball administratiu. Simplificació administrativa
  1. Anàlisi i re-enginyeria documental de procediments
  • Metodologia Administrative Process Study (APS)
  • Anàlisi sistemàtic de circuits administratius
  • Representació gràfica de la seqüència documental
  • Pautes i fases de la reenginyeria. Indicadors i impacte.
  1. Normalització documental i anàlisi de la informació
  • Estructura i normalització de referencies documentals
  • Variables d’Informació: tractament individual i seqüencial
  • Automatització i tramitació (electrònica) de procediments

Pica ací i accedeix al Formulari d’inscripció

No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el Col·legi et confirme que queden places lliures.

Tots els cursos i tallers del COBDCV poden ser bonificats per la Fundació Tripartida (empleats en actiu en empreses)

 

Col·labora

Logo de la UPV   Logo de la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática (UPV)

Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática.
Universitat Politècnica de València.
Camino de Vera s/n – València 46022
Edificio 1H – Despacho 04 – planta baja
Teléfono: 620 707 369

© 2022 Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana · Avis legal · Política de cookies · Política de privacidad

Scroll to Top
Obrir xat
1
Tens algun dubte?
Hola, en què podem ajudar-te?