Alfabetització Informacional a Secundària (o com orientar els alumnes perquè facen un bon treball de classe)(2ª ed.)

Curs online
Activitat reconeguda per l’òrgan competent en matèria de formació del professorat de la Conselleria d’Educació, Recerca, Cultura i Esport en els termes que regula l’Ordre 65/2012

Professora: Rosa Maria Guerrero Vives

Investigadora en ALFIN a secundària.

Públic al que va dirigit

Professorat d’educació primària i secundària, cicles formatius, ensenyaments artístics, idiomes, etc. amb coneixements de navegació en Internet i que, per característiques de les matèries que imparteixen, encomanen treballs de classe als alumnes.

També va dirigit a gestors de la informació, bibliotecaris i professionals relacionats amb el sector de l’educació i la lectura.

Certificat d’assistència al curs de 20 hores.

Presentación

Estudis recents dins l’àmbit educatiu evidencien que l’alumnat arriba a l’educació superior amb una formació deficitària en matèria de redacció de textos acadèmics. El plagi, intencionat o no, està en l’ordre del dia a les universitats. Per tal de pal·liar aquesta situació, és necessari tractar aquesta problemàtica des de nivells inferiors. Ja a l’educació secundària el professorat veu que els alumnes elaboren els treballs de classe amb mètodes poc ètics com ara el “copia i aferra” o directament presenten els treballs extrets de llocs com “El rincón del vago”. En termes generals, els treballs de classe a secundària no garanteixen l’assoliment dels continguts curriculars per part de l’alumnat. El bibliotecari escolar o documentalista és qui orienta els alumnes en quant a l’ús de les fonts d’informació per a l’aprenentatge i la redacció ètica de treballs de classe. L’activitat que proposem consisteix en exposar al professorat les principals fases per a la redacció ètica de treballs de classe i analitzar la utilitat d’una eina de promoció de l’alfabetització informacional a l’educació secundària. Amb aquest curs, el professorat coneixerà de primera mà en què consisteix aquesta nova alfabetizació, desenvoluparà estratègies de treball que li permetin fomentar-la a l’aula i també aconseguirà que els alumnes milloren la qualitat dels treballs que presenten.

Objectius

  • Identificar les fases per a la promoció de l’ALFIN a l’aula.
  • Introduir eines documentals i utilitzar els serveis d’informació en activitats d’aula.
  • Conèixer eines per a la detecció del plagi.
  • Programar una activitat ALFIN fonamentada en la realització d’un treball de classe.
  • Recollir fonts d’informació educativa per a la tasca docent.
  • Valorar la tasca de suport del professional de la informació al dia a dia de la comunitat educativa.

Continguts

  • Concepte d’ALFIN i la seva aplicació a l’àmbit no-universitari.
  • Promoció de l’ALFIN al centre educatiu: espais i metodologies.
  • Utilització de les fonts d’informació.
  • Lectura i anàlisi crítica de la informació.
  • Comunicació ètica i creativitat a l’aula.

Modalitat de formació

A distància, a través de la plataforma de formació Moodle, del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana Aula Virtual COBDCV

Criteris i procediments d’avaluació

  • Realització de 2 activitats pràctiques en les que es constaten els coneixements teòrics adquirits.
  • Participació en fòrums del curs.

Formulari d’inscripció

No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el col·legi et confirme que queden places lliures..

Compte per a fer l’ingrés de la inscripció

Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)

Caixa popular: ES14 3159 0032 9522 0380 0228

BIC: BCOEESMM159 (Pagaments des de fora d’Espanya)

Per a qualsevol dubte telefonar al 620707369

Scroll to Top
Obrir xat
1
Tens algun dubte?
Hola, en què podem ajudar-te?