fbpx
alta calidad píldoras http://www.totmataro.cat/comprar-kamagra.html España entrega rápida http://www.totmataro.cat/cialis-20mg-precio.html

L’avaluació de documents: del discurs al mètode

Curs en línia que realitzarem del 9 de novembre al 9 de desembre de 2020.

Curs en línia de 20 hores

  • Dates: Del 9 de novembre al 9 de desembre 2020
  • Lloc: Aula Virtual COBDCV.

Professor: Lluís-Esteve Casellas i Serra

Arxiver, cap de la Secció de Gestió Documental i Arxiu, i Delegat de Protecció de Dades de l’Ajuntament de Girona. Membre del Grup d’Experts en Avaluació del Consell Internacional d’Arxius (ICA-EGA) i del Comité Ad Honorem de RADI (Red de Archivos Diplomáticos Iberoamericanos). Fou vocal de la Comissió Nacional d’Accés i d’Avaluació i Tria Documental de Catalunya (CNAATD), en representació de l’Administració local (2001-2015) i coordinador del Grup de treball sobre documentació municipal, del qual fou membre des de la seua creació el 1994. Hi Ha col·laborat en diversos grups de treball nacionals i internacionals (InterPARES TRUST, InterPARES 3, FIED, MoReq2, Documents Vitals, NODAC, etc.), i ha estat representant de l’AAC al CTN50/SC1 d’AENOR.

Ha participat de manera continuada en formació universitària especialitzada, principalment a la Universidad Internacional de Andalucía i a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents de la Universitat Autònoma de Barcelona, així com en nombrosos esdeveniments professionals. Actualment, col·labora en el Postgrau en Administració Electrònica i Govern Obert al Món Local, de la Universitat de Girona. És autor de més d’un centenar articles; els darrers treballs s’han centrat en les dades obertes, l’avaluació, la transparència i la gestió de dades des del punt de vista de la gestió de documents.

Presentació

L’avaluació fins ara s’ha centrat exclusivament en el dilema conservar o eliminar documentació. No obstant això, les noves tendències van més enllà i situen l’anàlisi de les organitzacions al centre de l’avaluació, com per exemple la norma ISOOTR 21946:2018 Information and documentation – Appraisal for managing records.

Ara bé, hem resolt correctament els criteris per establir els períodes de retenció de la documentació? Per què és tan important conéixer i normalitzar aquests criteris?
El curs pretén una aproximació l’avaluació des d’una forma pràctica i orientada a facilitar l’elaboració de taules de disposició de forma àgil, ràpida i sistemàtica.

Objectius

Donar criteris i pautes per a:

  1. Identificar correctament el valor primari i els seus components
  2. Calcular fàcilment el període de retenció de la documentació.
  3. Aplicar valors i terminis de retenció de forma coherent, sistemàtica i àgil.

Metodologia

En línia. Combinació de coneixements teòrics i resolució de casos pràctics en dues sessions, a partir de la documentació lliurada i dels problemes i casuística aportats per les persones participants.

Les sessions en directe en Zoom seran:

  • 11 de novembre. De 16 a 17 hores. Introducció.
  • 18 de novembre De 16 a 19 hores. Sessió 1.
  • 25 de novembre De 16 a 19 hores. Sessió 2.

Es podrà realitzar una altra sessió al desembre.

Treball individual i en grup.

Docència en castellà.

Programa

Introducció:

    1. Avaluar… encara?

    • Què entenem per avaluació?
  • 2. Valor primari vs. Valor secundari: una crisi de valors3.
  • 3. Determinar períodes de retenció:
      Criteris VARCa i càlcul de terminis.
    • Punt crític: el tancament dels expedients.
  • 4. Podem establir un patró per avaluar?
      Formes documentals.
      Funcions transversals.
      Àmbits de competència.
    • Eliminar vs. Conservar.
      Mostreig?
  • 5. Anàlisi funcional, granularitat i polítiques cooperatives
      Tipus de documents i funcionalitat informativa.
    • Dades, registres i documents recapitulatius.
  •           Avaluar més enllà d’eliminar o conservar.
  • 6. Anàlisi i resolució de casos pràctics.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

 

No realices el pago, ni envíes justificantes, hasta que el Col·legi te confirme que quedan plazas libres.

Formas de pago

Realizar un ingreso a la cuenta:

Logo de Caixa Popular

ES14 3159 0032 9522 0380 0228

Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)

BIC: BCOEESMM159 (Pagos desde fuera de España)

o hacer un ingreso utilizando     paypal

[+ info paypal.es]

Para cualquier duda telefonear al 620707369 o contactar con administracio@cobdcv.es