alta calidad píldoras http://www.totmataro.cat/comprar-kamagra.html España entrega rápida http://www.totmataro.cat/cialis-20mg-precio.html

Habilitar la biblioteca infantil: llibres, espais i usuaris

Curs de 16 hores que s’impartirà a València, Alacant i Castelló.

Curs 16 hores presencial gratuït per a membres COBDCV i membres de la Xarxa Pública de Lectura Valenciana

S’entregarà certificat d’assistència de 16 hores

Aquest curs està organitzat pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana i emmarcat dins de les activitats preparades dins del Conveni signat amb la Generalitat Valenciana.

InscripcióProgramaProfessors

Part I: Els nadius digitals no existeixen

La primera part serà impartida per María Díaz Tébar (6 de març a València, 11 de març a Alacant  i 12 d’abril a Castelló) i té una durada de 4 hores.

Objectius

  • Reflexionar sobre els nous conceptes d’alfabetització i el paper de la biblioteca infantil com a centre de recursos i aprenentatge dels més menuts;
  • Repensar la formació d’usuaris per a transformar la funció educativa de la biblioteca física a la biblioteca digital que és internet
  • Oferir idees, referents i propostes per a dissenyar activitats al voltant de l’alfabetització digital i informacional.

Programa

  • El paper de les biblioteques infantils en la Societat del Coneixement;
  • Què és l’alfabetització digital;
  • Què és l’alfabetització informacional i per què es fa necessària;
  • La relació de les biblioteques infantils amb els centres d’educació;
  • L’alfabetització dins dels “Objectius del desenvolupament sostenible” en l’Agenda 2030 de les Nacions Unides;
  • Oferir idees i referents per al disseny d’activitats ALFIN.

Part II: Habitar la biblioteca. De l’espai físic a l’espai imaginari

La segona part serà impartida per Anna Juan Cantavella (4 de març a Alacant, 5 de març a València i 5 d’abril a Castelló) i té una durada de 4 hores.

Presentació

Els xiquets transiten habitualment entre el món real i l’imaginari i els habiten els dos quasi en la mateixa proporció. L’espai de la biblioteca pública conté un conjunt de portes, túnels, corredors,
forats negres i caus que han de permetre als xiquets anar i vindre d’un món a l’altre i construir-se un espai propi, personal, íntim, un espai que no serà ni aquest ni aquell, un espai únic des d’on construir sentit. Us animeu a explorar algunes de les possibilitats?

Objectius

  • Reflexionar sobre les possibilitats dels espais a l’hora de construir ambients, promoure usos i facilitar experiències concretes.
  • Oferir idees, referents i propostes per a la construcció de l’espai de la pròpia biblioteca.
  • Elaborar propostes de transformació i millora dels espais de cadascuna de les biblioteques inscrites.

Programa

  • El perquè del títol
  • La naturalesa dels espais
  • El diàleg entre l’espai físic i l’espai imaginari.
  • L’espai que tenim
  • L’espai que ens diuen que hauríem de tindre
  • L’espai que volem: la coherència de l’espai, l’espai i les seues funcions, la bellesa de l’espai,…
  • Per on comencem? Inspiració, observació i anàlisi, ideació i prototipat.

Metodologia

Amb l’objectiu de construir col·lectivament el coneixement, la sessió combinarà les estratègies següents:

  • Conversa.
  • Presentació d’imatges i propostes inspiradores.
  • Dinàmiques de grup.

Part III: Llegir, crear i compartir

La tercera part serà impartida per Mar Benegas (14 de març a Alacant, 1 d’abril a València i 4 d’abril a Castelló) i Jesús Ge (12 de març a Alacant, 21 de març a Castelló i 28 de març a València) i té una durada de 8 hores.

Objectius

  • Aportar els recursos necessaris per a acostar els llibres als xiquets.
  • Entendre l’acompanyament literari com un factor clau per al desenvolupament evolutiu, emocional i maduratiu en la infància.
  • Comprendre la importància del mediador com a agent transmissor del literari.
  • Aplicar els principis dels jocs creatius en grups de xiquets.
  • Analitzar críticament un llibre infantil.
  • Aprendre a seleccionar llibres per a les biblioteques infantils (escola, casa, biblioteques públiques) així com fomentar l’ús i la dinamització de l’espai de biblioteca.
  • Preparar una activitat creativa entorn de la lectura i a l’escriptura.
  • Fidelitzar i formar als usuaris infantils.

Programa

Poesia:

  • Un acostament a la poesia infantil. Infància i poesia.
  • Cadascú que atenga el seu joc I (poesia i edats): contes en vers, poemes per als més xicotets, poesia de tradició oral.
  • Animar a llegir i a crear poesia: recursos, TIC i el joc poètic.
  • Bibliografia i exercicis pràctics.

Narrativa:

  • Quin conte? Els primers llibres: Prelibri de Bruno Munari, llibres de tela, llibres “casolans”, Pop-ups, etc.
  • La construcció del pensament: la identitat i el llenguatge. El món i el xiquet: el conte com a eina de coneixement. Els llibres com a detonant creatiu.
  • Tipus de contes:
    • Contes circulars, acumulatius, etc.
    • El llibre i el joc simbòlic. Llibres per a jugar.
    • L’educació artística i literària.
    • Llibres sense paraules.

Usuaris de la biblioteca:

  • Clubs de Lectura. El seu funcionament, materials i propostes.
  • Formació i fidelització.

Metodologia

El taller combinarà una base teòrica amb propostes pràctiques que després podem realitzar amb els xiquets (creatives, manuals i de lectura i interpretació de llibres).
En totes les sessions comptarem amb material teòric (diapositives), els llibres físics amb els quals anem a treballar, i material manual per a la part pràctica.

Professors

Anna Juan Cantavella


Doctora en Antropologia de l’espai per la Univertat de Barcelona i per l’École Natonale d’Architecture de Grenoble, màster en “Llibres i Literatura Infantil i Juvenil” per la Unversitat Autònoma de Barcelona i postgrau en “Projectes de lectura i Biblioteca escolar” per la Organización de Estados Iberamericanos. Ha treballat com a docent i investigadora en el camp de l’antropologia urbana i de la didàctica de la literatura en diverses universitats europees. És membre del grup de recerca GRETEL. Actualment és responsable de la seu catalana de l’editorial Wonder Ponder, Filosofia visual per a nens i col·labora amb Marta Roig, Lectura, infància i biblioteca, dissenyant i portant a terme cursos i tallers de formació literària per a mediadors, famílies i nens, en diferents contextos. És una de les impulsores del projecte Bibliorevolució de la Fundació Bofill. És la responsable del bloc especialitzat en llibre-àlbum.

Jesús Ge


Mestre d’escola i poeta. S’acosta a la literatura des del món de l’escola, amb la intenció d’aproximar la lectura i la poesia als més xicotets. Durant 20 anys ha exercit de docent en l’escola de renovació pedagògica Gençana, coordinant l’activitat teatral del centre i part del projecte Carnestoltes Literari. Va cursar el Master de Postgrau “Tècniques dramàtiques aplicades a l’educació”. Ha cursat tallers d’escriptura per a mestres i ha realitzat diferents cursos d’improvisació teatral, de tècniques de clown, de pedagogia teatral, d’interpretació i adreça actoral. Coordina, juntament amb Mar Benegas, les Jornades d’Animació a la Lectura OVACIONE (València) i el Pla de Clubs de Lectura Infantils PLA CLIC (València). Imparteix tallers de dramatització, oratòria i lectura expressiva, així com de Poesia Visual i Experimental a xiquets i joves. Ha participat en diferents festivals de poesia per tot l’Estat espanyol. Ha publicat els poemaris Crònica de l’Incendi. Antihaikus (Fundació Inquietuds), Però no el camí (ed. 4 d’Agost) i l’autoedició Açò no és avantguarda en format lliure-cd amb els seus propis poemes i les aportacions crítiques de diferents autors i experts en poesia. Ha publicat un article sobre la situació actual de la poesia oral en el dossier Literatura Oral de la revestisca QUIMERA. Alguns dels seus poemes sonors van formar part de l’exposició de poesia experimental CONSTEL·LACIONS (MUSAC & C3A).

María Díaz Tébar


Gestora d’informació i bibliotecària sense fronteres. Especialitzada en alfabetització informacional i digital. Diplomada en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació per la Universitat de València i Màster en Gestió de la Informació per la Universitat Politècnica de València. En l’actualitat cursant un postgrau d’Especialització en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves a la Universitat de València.

Apassionada per les noves alfabetitzacions (informacional, digital i mediàtica) en l’educació i per la cultura digital, combina el disseny i realització de tallers sobre alfabetitzacions múltiples (CEFIRE, centres escolars, biblioteques) amb la tasca de coordinadora de biblioteques escolars i la gestió de projectes webs i plataformes digitals.

Mar Benegas


És poeta, escriptora i autora de llibres infantils. És animadora a la lectura i la creació literària en biblioteques i escoles. Especialista en LIJ i poesia infantil. Formadora de docents, bibliotecaris i famílies. Conferenciant. Durant 6 anys ha coordinat les visites escolars a la Biblioteca Provincial de València (Biblioteca Pública de València). Realitza tallers amb xiquets de totes l’edats en escoles i biblioteques. Ha sigut editora de llibres infantils i de poesia. Dirigeix ‘El lloc de les paraules’. Ha impartit conferències per a universitats i cursos per a docents en Centres de Professorat i d’Innovació Pedagògica. Formadora de bibliotecaris per a associacions professionals i col·legis oficials. Assessora d’edició. És la creadora i directora d’OVACIONE per a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo (a València). També coordina i dirigeix projectes relacionats amb el foment de la lectura i la creativitat, tant la planificació i realització d’accions formatives (jornades, seminaris, cicles de conferències) com l’engegada de projectes, entorn a la lectura, per a diferents Institucions i administracions.

Organitza

Logo del COBDV

Col·labora