alta calidad píldoras http://www.totmataro.cat/comprar-kamagra.html España entrega rápida http://www.totmataro.cat/cialis-20mg-precio.html

Principis i requisits per a les biblioteques escolars

El COBDCV desitja potenciar l’aplicació de la Llei Orgànica 2/2006, que en el seu article 113.1 estableix clarament que “els centres d’ensenyament disposaran d’una biblioteca escolar”. Per açò, el GTBE va elaborar al maig de 2012 un document per a delimitar les característiques que han de reunir les biblioteques escolars. L’objectiu ha sigut disposar d’elements contrastables per a valorar si es pot parlar en cada cas d’una biblioteca escolar, ja que algunes vegades es poden etiquetar com a tals a vertaders dipòsits de llibres, sense cap tipus de servei o personal. A continuació s’exposen els principis i requisits d’aquest document.

Principis

  • La Biblioteca Escolar proporciona informació i idees que són fonamentals per a moure’s amb èxit en la nostra societat contemporània, basada en la informació i en el coneixement.
  • La Biblioteca Escolar proporciona competències als alumnes sobre:
    • Cercar informació
    • Seleccionar la informació
    • Generar coneixements
    • Desenvolupar el treball col•laboratiu
  • La Biblioteca Escolar és un espai educatiu: és un centre de recursos documentals, de comunicació i d’aprenentatge al servei de tota la comunitat educativa.
  • La Biblioteca Escolar ha d’estar integrada en el projecte educatiu i en el projecte curricular dels centres.
  • La Biblioteca Escolar ha de fomentar mètodes actius d’ensenyament i l’autonomia de l’alumnat en el procés d’aprenentatge.
  • La Biblioteca Escolar és una eina de reforç per a aconseguir l’equilibri en l’aprenentatge dels alumnes.
  • La Biblioteca Escolar proporciona actividades de fomento de la lectura y de estímulo al pensamiento imaginativo y creativo como soporte y complemento del aprendizaje.
  • La Biblioteca Escolar ha de respondre a les necessitats multiculturals de la societat actual.
  • La Biblioteca Escolar crearà xarxes de cooperació amb serveis bibliotecaris.

Requisits

  1. Ha d’estar integrada en l’organigrama dels centres.
  2. El bibliotecari ha de formar part del claustre escolar, de tal manera que participe en la política educativa com a suport al disseny en les necessitats curriculars.
  3. En el centre escolar es crearà una comissió formada pel bibliotecari i l’equip docent per a fer el disseny dels projectes i/o activitats de la biblioteca.
  4. Disposarà d’un espai físic propi:
    1. Infantil i Primària, 80 m2..
    2. Secundària, Batxiller i Cicles Formatius, 120 m2.
  5. La Biblioteca Escolar estarà gestionada per un bibliotecari amb els coneixements específics en Biblioteconomia.
  6. El fons constarà:
    1. En Infantil, Primària i Secundària, de 12 volums per alumne (el 60% dels quals seran de matèries i el 40% d’obres de creació).
    2. En Batxiller i Cicles Formatius, de 12 volums per alumne (el 80% dels quals seran de matèries i el 20% d’obres de creació).
  7. La Biblioteca Escolar estarà organitzada segons criteris tècnics i disposarà d’un sistema de gestió documental que permetrà l’accés en línia al catàleg.
  8. Política anual d’actualització del fons.
  9. Política anual d’avaluació del fons per a la seua posterior esporga.
  10. Estarà dotada almenys amb dos ordinadors i tres terminals per cada 250 alumnes.
  11. La Biblioteca Escolar disposarà d’un finançament suficient i regular destinat al personal, als materials, a les tecnologies i als equipaments.
  12. Tindrà equipament multimèdia.
  13. Disposarà de mobiliari específic auxiliar.
  14. La Biblioteca Escolar tindrà connexió a Internet per a oferir continguts educatius disponibles en xarxa.
  15. 15. L’horari d’obertura de la Biblioteca Escolar serà igual o superior a la jornada lectiva de l’alumnat.
  16. L’accés i la utilització de la Biblioteca Escolar seran gratuïts.