alta calidad píldoras http://www.totmataro.cat/comprar-kamagra.html España entrega rápida http://www.totmataro.cat/cialis-20mg-precio.html

Curs “De la nana al Llibre, Infància i Biblioteca”

Curs de dinamització de biblioteques infantils (secció de bebeteca, infantil i juvenil).

Curs presencial “De la nana al Llibre, Infància i Biblioteca”

Data: Dimarts 7, 14, 21 i 28 de febrer (Aula 1G 1.6),

Dimarts 21 de febrer (Aula 1G 1.3) i

Dijous 9 de febrer (Aula 1G 1.5) – de 16:00 a 20:00h. de 2017

Lloc: Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica València (UPV). Plànol

Professora: Mar Benegas

És poeta, escriptora i especialista en LIJ i Poesia Infantil, amb nombrosos llibres publicats. Mediadora de lectura i creativitat, formadora en escriptura creativa i poesia, per a adults i xiquets. Realitza cursos, tallers de formació i conferències per tot el territori espanyol, en centres de professorat i innovació pedagògica, col·legis oficials i associacions professionals, biblioteques, escoles, universitats i altres institucions. I col·laboradora de diferents iniciatives i espais de creació cultural vinculats a la lectura i la poesia. Des de 2010 coordina les visites escolars de la Biblioteca Provincial de València. És directora de les Jornades d’Animació a la Lectura, Escriptura i Observació (JALEO), que es realitzen en la Universitat Internacional Menéndez Pelayo de València.
Els seus llibres han sigut publicats (i traduïts) a Brasil, Coreja o França.

S’entregarà certificat d’assistència de 20 hores.

Públic al que va dirigit

Gestors de la informació, bibliotecaris, arxivers i tot tipus de professionals relacionats amb el sector de la informació i la documentació.

Presentació

Curs de dinamització de biblioteques infantils (secció de bebeteca, infantil i juvenil).

Un recorregut des de la formació del pre-lector; el llibre com a eina per a la correcta formació del llenguatge i el pensament en la infància; fins a la lectura i pensament autònoms (adolescència). I la biblioteca com a espai i eina facilitadora d’aquest recorregut: les necessitats, els límits, els recursos i les possibilitats.

La realitat actual dels espais públics (biblioteques) i la seua responsabilitat social en la formació d’usuaris i ciutadans crítics i compromesos (amb la lectura i amb l’entorn directe).

Propostes pràctiques per a millorar l’entorn de la biblioteca amb referència a la seua relació amb la infància.

Objectius

Aportar els recursos necessaris per a acostar als xiquets els llibres, la literatura i la imatge (àlbum il·lustrat).
Incidir en la importància dels professionals bibliotecaris com a mediadors en l’animació lectora primerenca.
Incidir en la importància del paper de la biblioteca com a agent actiu en la transmissió del
literari i el creatiu.
Oferir pautes per a la formació de lectors en totes les etapes de desenvolupament.
Realitzar un projecte individual de dinamització lectora bibliotecària.

Metodología

El curs combinarà una base teòrica amb propostes pràctiques que després podem realitzar amb els xiquets (activitats creatives, manuals i de lectura i interpretació de llibres).
En totes les sessions comptarem amb material teòric (diapositives i paper), a més dels llibres físics amb els quals anem a treballar, i material per a la part pràctica.

Programa

  1. La primera literatura no escrita: tradició oral. Poemes, nanas i jocs: un regal per al bebè. El ritme i la música: la memòria poètica. El vincle emocional: la veu i el bebè. Explicar el món: ulls, cos i veu.
  2. Els primers llibres: Prelibri de Bruno Munari, llibres de tela, llibres de cartó, llibres “casolans”, Pop-ups, etc. El “abans del llibre”: inventar, crear, explicar i cantar l’objecte lliure. El literari en la construcció del pensament: la identitat i el llenguatge. El món i el xiquet: el conte com a eina de coneixement. Els llibres com a detonant creatiu.
  3. La bebeteca: família i biblioteca. La biblioteca infantil: tipologia, selecció i ús de llibres. (Tipus i edats / catalogació).
  4. El/la bibliotecari/a com a agent no passiu i mediador de lectura.
  5. La lectura com a motor de canvi: de l’íntim al públic. Biblioteca i ciutadania.
  6. La biblioteca com a espai social: impuls i canvi de l’entorn.
  7. Bibliografia i exercicis pràctics.

Tots els cursos del COBDCV poden ser bonificats per la Fundación Tripartita (empleats en actiu en empreses)

Formes de pagament

Logo de Caixa PopularRealitzar un ingrés al compte: ES14 3159 0032 9522 0380 0228
Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)
BIC: BCOEESMM159 (Pagaments des de fora d’Espanya)
o fer un ingrés utilitzant    paypal

Col·labora

Logo de la UPV    Logo de la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática (UPV)