alta calidad píldoras http://www.totmataro.cat/comprar-kamagra.html España entrega rápida http://www.totmataro.cat/cialis-20mg-precio.html

Alfabetització Informacional a Secundària (o com orientar els alumnes perquè facen un bon treball de classe)

Data: del 24 de febrer al 24 de març de 2015

Professora: Rosa Maria Guerrero Vives

Investigadora en ALFIN a secundària.

Públic al que va dirigit:

Professorat d’educació primària i secundària, cicles formatius, ensenyaments artístics, idiomes, etc. amb coneixements de navegació en Internet i que, per característiques de les matèries que imparteixen, encomanen treballs de classe als alumnes.

També va dirigit a gestors de la informació, bibliotecaris i professionals relacionats amb el sector de l’educació i la lectura.

Certificat d’assistència al curs de 20 hores.

Presentación:

Estudis recents dins l’àmbit educatiu evidencien que l’alumnat arriba a l’educació superior amb una formació deficitària en matèria de redacció de textos acadèmics. El plagi, intencionat o no, està en l’ordre del dia a les universitats. Per tal de pal·liar aquesta situació, és necessari tractar aquesta problemàtica des de nivells inferiors. Ja a l’educació secundària el professorat veu que els alumnes elaboren els treballs de classe amb mètodes poc ètics com ara el “copia i aferra” o directament presenten els treballs extrets de llocs com “El rincón del vago”. En termes generals, els treballs de classe a secundària no garanteixen l’assoliment dels continguts curriculars per part de l’alumnat. El bibliotecari escolar o documentalista és qui orienta els alumnes en quant a l’ús de les fonts d’informació per a l’aprenentatge i la redacció ètica de treballs de classe. L’activitat que proposem consisteix en exposar al professorat les principals fases per a la redacció ètica de treballs de classe i analitzar la utilitat d’una eina de promoció de l’alfabetització informacional a l’educació secundària. Amb aquest curs, el professorat coneixerà de primera mà en què consisteix aquesta nova alfabetizació, desenvoluparà estratègies de treball que li permetin fomentar-la a l’aula i també aconseguirà que els alumnes milloren la qualitat dels treballs que presenten.

Objectius:

  • Estudiar les fases de l’ALFIN.
  • La programació d’una activitat ALFIN mitjançant l’elaboració d’un treball de classe.
  • Conèixer eines per a la detecció del plagi.
  • L’aplicació d’una activitat ALFIN fonamentada en la realització de treballs de classe.
  • L’anàlisi d’una eina de promoció de l’ALFIN en les aules de secundària.
  • Reflexionar sobre el paper dels bibliotecaris escolars per a l’ensenyament en l’àrea d’investigació i/o realització de treballs per part dels alumnes.

Continguts:

  • Concepte d’ALFIN i la aplicació a l’àmbit de l’educació no-universitària.
  • Les fases de l’ALFIN.
  • Models d’aplicació de l’ALFIN en el context no-universitari.
  • La web d’ALFIN del COBDCV.
  • Promoció de l’ALFIN al centre educatiu: espais i metodologies.

Modalitat de formació:

A distància, a través de la plataforma de formació Moodle, del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana Aula Virtual COBDCV

Criteris i procediments d’avaluació:

  • Realització de 4 activitats pràctiques en les que es constaten els coneixements teòrics adquirits.
  • Participació en fòrums del curs.

Formulari d’inscripció:

No realitzes el pagament, ni envies justificants, fins que el col·legi et confirme que queden places lliures..

Compte per a fer l’ingrés de la inscripció:

Titular: Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV)

Caixa popular: ES14 3159 0032 9522 0380 0228

BIC: BCOEESMM159 (Pagaments des de fora d’Espanya)

Per a qualsevol dubte telefonar al 620707369