alta calidad píldoras http://www.totmataro.cat/comprar-kamagra.html España entrega rápida http://www.totmataro.cat/cialis-20mg-precio.html

Cap a la biblioteca social i empoderada: el factor “WOW” a les biblioteques públiques

Els professionals que treballen a les biblioteques i el seu paper com a “engranatges dels motors del canvi que són les biblioteques” segons defineix la IFLA.

Curs 7 hores presencial, gratuït per a Auxiliars de Biblioteca.

Aquest curs s’emmarca dins de la campanya per a visibilitzar les biblioteques en la qual està treballant la comissió tècnica “Biblioteca Social “del COBDCV. Entre els objectius d’aquesta campanya està mostrar a la societat que el rol de les biblioteques ha canviat i per tant la seua imatge ha de ser percebuda d’una altra manera pels diferents agents socials. MÉS INFO SOBRE EL CURS

Aquest curs es realitzarà en les tres capitals de províncies de la Comunitat Valenciana, mira les dates i tria en el formulari on vols realitzar-ho.

S’entregarà certificat d’asistència de 7 hores

PRESENTACIÓ

Durant aquesta jornada formativa reflexionarem sobre la missió de la biblioteca pública com a agent social, com a espai d’apoderament dels ciutadans. Els assistents podran detectar les seues fortaleses per a empoderar-se ells mateixos com a professionals de la informació. Les biblioteques avui dia tenen un paper crucial en la societat i els professionals que treballen en elles són el factor “wow” per a aconseguir aqueixa missió. Són l’element diferenciador, l’autèntic valor afegit de la biblioteca actual.

OBJECTIUS

  1. Ajudar a tots els que treballen en un lloc orientat al client a desenvolupar les habilitats i la confiança necessàries per a complir la missió social i cultural de la biblioteca.
  2. Desenvolupar habilitats per a analitzar els espais i elements més importants de la biblioteca per a millorar l’experiència de l’usuari i aconseguir la seua fidelització.
  3. Posada en valor de la biblioteca pública com a agent social.
  4. Estratègies per a empatitzar amb els possibles usuaris de la biblioteca, captar-los com a socis i fidelitzar-los.
  5. Aprofundiment en les característiques dels ciutadans als quals dóna servei la biblioteca pública, col·lectius amb necessitats especials, la gestió de reclamacions i les estratègies de fidelització com a socis més adequades.
  6. Pràctica d’habilitats de comunicació orientada a l’atenció a l’usuari.
  7. Dinàmiques per a l’autoconeixement dels participants, detecció de les seues fortaleses personals i aprofundiment en les característiques de les entitats educatives i socials amb les quals han de col·laborar els bibliotecaris avui per a aconseguir els seus objectius.
  8. Pràctica de disseny de campanyes i accions col·laboratives i fòrum obert d’experiències.

METODOLOGIA

Aquest és un curs presencial ja que cerquem l’aprenentatge des de la vivència i l’experiència, d’acord a les necessitats i interessos dels alumnes. Treballem amb un innovador enfocament de disseny en formació i aprenentatge, aplicat al desenvolupament professional i que incorpora metodologies innovadores. En aquest curs jugarem amb els cinc sentits i compartirem lectura en veu alta, música en directe i aromaterapia. Cada alumne rebrà un dossier de treball amb materials per al treball individual i en equip que realitzarem durant el curs. També rebran la bibliografia de referència.

PROGRAMA

PRIMER BLOC: “EN QUÈ PUC AJUDAR-LO?”:

1.1. En qué consisteix realment el treball en el mostrador d’una biblioteca? Bibliotecaris i professionals de la informació. Competències i capacitats.

1.2. La biblioteca social i empoderada. Codi d’ètica de la IFLA.

1.3. Les primeres impressions. El mostrador, el telèfon, l’espai i els llibres. Els lectors que som.

1.4. La comunicació amb els usuaris. Comprendre el que cerquen desxifrant les pistes. Usuaris amb necessitats especials.

1.5. Conclusions.

SEGON BLOC: “A l’UNÍSON”:

2.1. Dinàmica de grup amb recursos musicals.

2.2. El premi final. Dinàmica per a utilitzar els cinc sentits.

Pica aquí i accedeix al Formulari d’inscripció

Professores

María Ángeles Gaudioso i Cristina Vázquez

ANIMALIBROS és Ángeles Gaudioso. Diplomada en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de Saragossa, Postgraduada en Animació a la Lectura i Dinamització de Biblioteques. Formadora de formadors. Des de 1996 realitza activitats de foment de la lectura, dinamització de biblioteques i formació de bibliotecaris i contacontes. Dissenya i executa l’actualització i posada en marxa (expurgue, catalogació, etc.) així com el pla de dinamització de biblioteques públiques i escolars com la biblioteca municipal de Almunia de doña Godina a la província de Zaragoza o la biblioteca del col·legi María de Icíar a la província de València. És autora de contes infantils, jocs de dits i rimes amb inspiració de pedagogia Waldorf. Adapta textos a lectura fàcil per a lectors amb necessitats especials. Especialista en selecció bibliogràfica.

KUMMERLIN és Cristina Vázquez. Mestra d’educació infantil i valencià. Formadora de formadors. Cantant lírica (soprano). Elabora la seua pròpia escenografia de forma artesanal. Crega les cançons dels seus contes. Com a escriptora, escriu i publica llibres infantils amb Contes Kummerlin, la seua pròpia marca. Aquests llibres segueixen diferents línies temàtiques relacionades amb la música i estan dirigits a infantil i primària. En les seues sessions en directe posa en pràctica gran quantitat de recursos didàctics per al foment de la música i de la lectura.

Les dos realitzen en col·laboració diverses activitats de dinamització de biblioteques públiques i escolars i centres educatius, María de Huerva (Zaragoza), València, Torrent i Llíria, entre altres llocs. En elles, treballen amb col·lectius de totes les edats (bebès, escolars, adolescents, adults amb diversitat funcional, famílies) promocionant la biblioteca, la lectura i la música

 

Organitza

Logo del COBDV

Colabora