Programa PMB, nivell avançat

PREU:  
35.00

Esgotat

40.00

Esgotat

40.00

Esgotat

40.00

Esgotat

90.00

Esgotat

180.00

Esgotat

Presentació

El PMB és un programari gratuït multilingüe de codi obert, i de fàcil ús, desenvolupat per la companyia francesa PMB Services i que la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana ofereix en els centres educatius per a la gestió de la Biblioteca Escolar del centre.

Com a bon SIGB (Sistema Integrat de Gestió de Biblioteques) consta de diversos mòduls, que permeten dur a terme totes les tasques de la Biblioteca des de l’adquisició del material, a la catalogació, préstec i control d’usuaris, creació de l’OPAC, control d’autoritats, estadístiques, etc.

Està basat en un servidor HTTP (pot ser Apatxe, encara que no és obligatori) sobre una base de dades MySQL i programada en el llenguatge PHP, JavaScript, HTML i CSS, i pot funcionar tant en Windows com en Linux i evidentment, també en Liurex que és l’adaptació del linux que utilitza la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

És el programari que s’usa en el 99% dels centres educatius de la Comunitat Valenciana

PROFESSOR/A
Alejandro Juan Argomániz

Bibliotecari escolar en diferents centres educatius des de 2007. Diplomat en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de Múrcia. Llicenciat en Documentació per la Universitat Politècnica de València. Màster en Promoció de la Lectura per la Universitat d’Alcalá.
Ha impartit diversos cursos sobre el PMB i l’organització de la Biblioteca Escolar en centres educatius.

Públic al que va dirigit

Membres del COBDCV, Xarxa Lectura Pública Valenciana, Bibliotecaris/àries escolars, professors i professores de primària, secundària i cicles professionals i alumnes interessats/ades

Objectius

Aconseguir que els participants aprofundisquen en el funcionament i maneig del programari PMB tant en l’àmbit de Bibliotecari com nivell d’Administrador del sistema. De manera que siguen capaços de:

  • Utilitzar les cistelles
  • Utilitzar els panells
  • Configurar les cartes de retard
  • Configurar l’estructura i el contingut de l’OPAC
  • Organitzar les reserves
  • Establir les quotes de préstec
  • Importar usuaris i registres
  • Gestionar la caducitat dels abonaments
  • Configurar els paràmetres més importants del sistema
  • Efectuar consultes avançades dels fons
  • Organitzar els usuaris en grups
  • Controlar amb eficàcia les autoritats
Metodologia

Curs teoricopràctic.

Programa
  1. Mòdul de catàleg
    • Cerca avançada
    • Cistelles
    • Panells
  2.  Mòdul de circulació
    • Reserves
    • Importació d’usuaris
    • Cistelles
  3.  Mòdul d’administració
    • Administració
    • Exemplars
    • Usuaris
    • Administradors
    • Mòduls
    • Quotes
    • Eines
    • Z39.50
    • Còpia de seguretat
  4.  Mòdul d’informes
    • Estadístiques
    • Mòdul d’autoritats
requisits

Per a qualsevol dubte telefonar al 620 707 369 o contactar amb administracio@cobdcv.es

Scroll to Top
Obrir xat
1
Tens algun dubte?
Hola, en què podem ajudar-te?